Sıkça Sorulan Sorular
Bulunduğunuz binada Altyapı Olsun yada olmasın Çatınıza takılacak olan Çanak Anten vasıtası ile Belirli noktalardaki vericilerimizden Kablosuz olarak interneti Binaya, binadan da dairenize kablo getirerek Modem(Router) ınıza internet saglanmaktadır.
Evet. İletişim bilgilerinizi bırakarak Ön başvuru yapabilirsiniz. Ardından yetkili personelimiz sizinle iletişim geçip bilgi verecektir.
Evet. Android ve IOS uygulamamız mevcuttur. Play Store ve Apple Store da arama yerine BulutNET yazarak aratıp bulabilirsiniz. uygulama üzerinden ödeme yapabildiğiniz gibi arıza kaydı oluşturabilir, trafik raporunuzu inceleyebilirsiniz.
Çağrı destek ekibimiz ve Saha ekiplerimiz mevcuttur. Uzaktan çözülebilecek tüm sorunları çağrı ve online destek ekibiz sistem üzerinde müdahale edebilmektedirler. Fiziki bir müdahale söz konusu olursa Saha ekibine yönlendirilen işlemleriniz en kısa sürede çözüme kavuşturulmakta.
İnternet Kullanım sözleşmesi Resmi olarak zorunlu olduğu için Kullanım sözleşmesi var ancak Bağlayıcı bir taahhüdümüz yoktur.
İnternetinizin Her odada Çekmesi Modem(Rouer)ınızın Sinyal gücü, konumu ve ayrıca Sinyali etkileyen faktörlerden Frekans kirliliği, Evinizin duvarlarının kalınlığı, modem ile alıcı cihaz arasınanda banyo, mutfak gibi yerlerdeki fayanslar ile alakalı bir durumdur. Binada hali hazırda çekilmiş kablonuz Evinizin orta konumlarında ise evinizin bir çok yerinde sinyalleri orantılı dağılacağından çekme ihtimali daha yüksek olacaktır.
Yardım/Destek
İnternete bağlanma problemleri farklı nedenlerden olabilir. Sorun gidermek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:
1. Modeminizi kapatıp açınız
- Modeminizi belli aralıklarla kapatıp açarak zaman zaman yaşanabilecek geçici bağlantı ve hız sorunlarınızı giderebilirsiniz.
- Modeminizin fişini çekiniz, 30 saniye bekledikten sonra yeniden takarak sorunun giderilip giderilmediğini kontrol edin.
2. Modeminizin WAN ışığını aşağıdaki tabloya göre kontrol ediniz
- İnternete bağlanabilmeniz için Power ve WAN ışıklarının mutlaka yanıyor olması gerekmektedir.
WAN PORTU DURUM TABLOSU
WAN | Yanıp Sönüyor | Veri Transferi Yapılıyor. |
Sabit Yanıyor | Veri Transferi Yapılmıyor. | |
Yanmıyor | WAN (İNTERNET) Kablosu Takılı değil. |
3. Kabloların modeminizin arkasında doğru yere takılı olduğundan emin olunuz
- Yerine takılmamış ya da tam olarak oturmamış bir kablo görürseniz kabloyu yerinden çıkarıp tekrar aynı porta oturduğundan emin olarak takıp sorunun düzelip düzelmediğini kontrol edebilirsiniz. Bağlantıların (konnektörlerin) kırılmış yada deforme olması durumunda çağrı merkezini arayarak destek alabilirsiniz.
4. İnternete bağlanmaya çalıştığınız cihazınızı kontrol edin
- İnternete bağlanamama durumu, kullandığınız cihazlardan kaynaklanıyor olabilir. Kablosuz bağlanıyorsanız (laptop, cep telefonu, tablet vb.) WiFi sinin açık olup olmadığını, Birden fazla cihaz kullanıyorsanız farklı bir cihazdan internete bağlanıp bağlanamadığınızı kontrol ediniz. Cihazlardan birisi internete bağlanabiliyorsa, internete giremediğiniz cihazın ayarlarını kontrol etmelisiniz.
Modeminizin WLAN ışığını kontrol ediniz. Telefonunuzdan veya bağlanmaya çalıştığınız kablosuz cihazınızdan Wifi Adını (SSID) Listede görebiliyormusunuz? Göremiyorsanız Modem (Router) inizin wifi si kapalı yada Wifi de sorun yaşıyor olabilir. Modemi kapatıp açarak Wifi Adınızın görünüp görünmediğini kontrol edin. Görünmüyorsa Resetlemiş olabilirsiniz. Teknik desteği arayarak yardım alabilirsiniz.
Kablosuz bağlantılarda yaşanan kopma ve hız sorunlarının en büyük sebebi çevresel faktörlerdir.
Modeminizin ve Kablosuz Alıcı Cihazınızın konumu
Kaliteli bir kablosuz bağlantı sağlayabilmek için modeminizin Elektronik cihazlardan uzakta konumlandırılması gerekir. TV, Buzdolabı, Bilgisayar vb. gibi Elektro manyetik dalga yayan cihazlar sinyalinizi bloke edebilir ve bağlantınızda hız ve kopma gibi sorunlarına neden olabilir.
Modem ile bilgisayar arasındaki duvarların kalınlığı, çeşidi (tuğla, Briket, Alçıpan, fayans vb) etkenler, evin içerisinde bulunan aynalarda sinyalin cihazınıza ulaşmasını engelleyebilir ve bu durum bağlantınızda hız ve kopma sorunlarına yol açabilir.
Bu etkileri en aza indirebilmek için modeminizin bulunacağı konumu evin merkezine yakın bir noktada belirlemeniz mesaafenizi kısaltacak ve bu etkenlerden en az şekilde etkileneceksiniz.
Diğer kablosuz ağların etkisi
Kablosuz bağlantı kalitenizi etkileyecek diğer bir konu da etrafta bulunan diğer kablosuz bağlantılardır. Eğer sizin modeminiz etraftaki diğer modemlerle ortak bir kanal değerini kullanıyorsa, bağlantınız o kanalın yoğunluğundan etkilenir ve yavaşlık yaşarsınız. Hatta internet iletişiminiz yoğunluğa göre durma noktasına gelebilir.
Modeminizin kullanım kılavuzunu kullanarak modeminizin arayüzüne giriniz ve kablosuz bağlantı ayarlarından kablosuz kanal ayarınızı otomatiğe aldıktan sonra modeminizi kapatıp açınız. Sorun tekrarlarsa modeminizi sadece kapatıp açmanız modemin doğru sinyal kanalına geçmesi için yeterli olacaktır.